Nowe, niskoemisyjne autobusy dla pasażerów MKS
We wtorek 4 kwietnia Zarząd Związku Gmin „PKS” zaprezentował trzy nowo zakupione, niskopodłogowe autobusy marki Isuzu. Nowoczesne pojazdy, które wyjadą w trasę już w kwietniu, są w pełni przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Autobusy Isuzu Novociti Life to komfortowe, monitorowane i klimatyzowane pojazdy o długości ok. 8 metrów, które są zasilane olejem napędowym i spełniają normę spalania Euro 6. Dzięki obniżonej podłodze i specjalnym udogodnieniom są w pełni przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej zdolności ruchowej.
Umowa na dostarczenie autobusów z firmą Busimport została podpisana w maju 2022 r. Wartość pojazdów wyniosła ponad 2,8 mln zł i została sfinansowana ze środków własnych gmin. W trakcie konferencji prasowej, przedstawiciele ZGPKS-u opowiedzieli także o przyszłych inwestycjach, mających na celu dalsze podnoszenie jakości organizowanego transportu, w tym planach pozyskiwania środków na zakup autobusów zeroemisyjnych.
– W niedalekiej przyszłości zamierzamy aplikować o środki unijne w celu wymiany taboru spółki PKS Rzeszów i doposażenia go w 50 nowoczesnych nisko i zeroemisyjnych, elektrycznych autobusów. Będzie to bardzo istotny krok w procesie redukcji emisyjności naszych pojazdów – powiedział Sławomir Porada, Zastępca Przewodniczącego Zarządu Związku Gmin „PKS”.
W trakcie spotkania zaprezentowane zostały także wyniki badań satysfakcji podróżnych, przeprowadzonych w drugiej połowie zeszłego roku. Analizy wykazały, że prawie 70% ankietowanych wyraziło zadowolenie z poziomu usług MKS. Co dziesiąty respondent stwierdził dodatkowo, że marka jest bezkonkurencyjna.
– Ponad 200 tysięcy mieszkańców, którzy zamieszkują teren związku gmin to pasażerowie Międzygminnej Komunikacji Samochodowej. Oczekują oni od nas efektywnej, sprawnej i szybkiej komunikacji. Jak widać na przykładzie przeprowadzonych badań, udaje się nam realizować te działania zgodnie z oczekiwaniami – powiedział Remigiusz Wzorek Przewodniczący Zarządu Związku Gmin „PKS”.
Wyniki badań jednoznacznie pokazują, że transport zbiorowy w okolicy powinien być dalej rozwijany – na taką konieczność zwróciło uwagę 91% ankietowanych. Badanie pokazało także, że kluczowymi czynnikami, które warunkują wybór MSK jako głównego przewoźnika jest cena biletów, częstotliwość kursów i punktualność rozkładów jazdy. W planach ZGPK-u jest również dostosowanie infrastruktury zaplecza technicznego do wymagań obsługi pojazdów elektrycznych, a także unowocześnienie systemu sprzedaży biletów i informacji o rozkładach jazdy. Ponadto na terenie gmin członkowskich zaplanowano szereg inwestycji związanych ze zwiększeniem dostępu mieszkańców do transportu publicznego, w tym budowę węzłów przesiadkowych, parkingów w systemie Parkuj i Jedź, modernizację infrastruktury przystankowej oraz budowę nowych ścieżek rowerowych.
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz